Garantievoorwaarden ILVE Nederland B.V.
Deze garantievoorwaarden vormen een aanvulling op de wettelijke garantieverplichtingen en doen geen afbreuk aan de rechten van consumenten.
Inleiding
ILVE Nederland B.V. is de officiële importeur van de merk ILVE in Nederland. Alle producten van ILVE worden door ILVE Nederland B.V. geïmporteerd en gedistribueerd naar de keukenvakhandel. De door ILVE Nederland B.V. geleverde producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die redelijkerwijs gesteld kunnen worden op het moment van levering, en zijn bedoeld voor normaal huishoudelijk gebruik in Nederland. ILVE Nederland B.V. biedt 2 jaar garantie op alle door haar geleverde producten. Indien er problemen optreden met een door ILVE Nederland B.V. geleverd product, kan de gebruiker zich wenden tot ILVE Nederland B.V. ( zie contact gegevens )
Garantietermijn
De garantietermijn begint op het moment van aankoop door de consument. Het aankoopbewijs van de consument, waarop duidelijk een datum vermeld staat, geldt als garantiebewijs. De garantietermijn is overdraagbaar naar een nieuwe eigenaar. Om aanspraak te maken op de garantie moet de melding binnen de garantietermijn worden gedaan.
Showroommodellen
ILVE Nederland B.V. biedt consumenten 1 jaar technische garantie op ongebruikte showroommodellen die niet ouder zijn dan 5 jaar. Er wordt geen garantie gegeven op optische schade aan showroommodellen. Wij raden u aan om bij de aankoop van een showroommodel het apparaat zorgvuldig te inspecteren voordat u tot aanschaf overgaat.
Contact
Bij problemen, zowel binnen als buiten de garantietermijn, kunnen consumenten zich rechtstreeks tot ILVE Nederland B.V. wenden. Voor een snelle en correcte afhandeling verzoeken wij de consument altijd om het serviceformulier in te vullen op www.ilve.nl. Daarnaast kan de consument ons bereiken via 085-0431145 of info@ilve.nl.
Uitsluitingen
De garantie vervalt in de volgende gevallen: 1. Wanneer een gebrek is ontstaan door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik. 2. Wanneer een gebrek is ontstaan door onjuiste opslag of onderhoud door de koper en/of derden. 3. Wanneer een gebrek is ontstaan door wijzigingen aan het product door de koper of derden zonder schriftelijke toestemming van ILVE Nederland B.V. 4.Wanneer andere onderdelen of accessoires zijn bevestigd die niet geschikt zijn voor het product. 5. Wanneer het gebrek is ontstaan door omstandigheden waar ILVE Nederland B.V. geen invloed op kan uitoefenen. 6. Wanneer het gebrek is ontstaan door reparaties uitgevoerd door een niet-geautoriseerde reparateur .7. Wanneer het gebrek is ontstaan door een verkeerde installatie. 8. Gasbreuk in welke vorm / mate dan ook is altijd buiten de garantie.
Servicetraject
ILVE Nederland B.V. streeft ernaar binnen 5 werkdagen na ontvangst van alle benodigde gegevens (per e-mail of serviceformulier) contact met u op te nemen. Indien de benodigde onderdelen op voorraad zijn, zal een van onze lokale servicepartners zo snel mogelijk, in overleg met u, een reparatieafspraak plannen. Als tijdens het bezoek of telefonisch overleg blijkt dat onderdelen besteld moeten worden, kan dit de reparatietijd beïnvloeden.
Kosten service buiten garantie
Indien u een verzoek tot reparatie buiten de garantietermijn indient, zullen de volgende kosten in rekening worden gebracht:
Voorrijkosten inclusief eerste 15 minuten arbeid: € 115,- incl. BTW
Arbeidskosten per 15 minuten: € 22,50 incl. BTW
Indien uw fornuis of apparaat ouder is dan 2 jaar, vallen reparaties en onderdelen buiten de garantie en zullen kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten dienen per pin te worden betaald tijdens het bezoek van de monteur, of d.m.v. een factuur. Indien het defect is veroorzaakt door een gebruikersfout of een onjuiste aansluiting, valt dit niet onder de garantie.
Als een afspraak met de servicepartner wordt geannuleerd of verzet, verzoeken wij u dit uiterlijk 24 uur voor de geplande afspraak te doen. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak wordt 50% van het starttarief in rekening gebracht. Als de monteur niemand aantreft op de afgesproken tijd, wordt 100% van het starttarief in rekening gebracht.
Garantie op reparatie
Op elke uitgevoerde en betaalde reparatie geldt een garantie van 3 maanden op de vervangen onderdelen, bij normaal huishoudelijk gebruik.